ue ue
Novell NOWS

nows novell

 

Novell Open Workgroup Suite (NOWS) to ekonomiczny i zgodny z otwartymi standardami linuksowy zestaw oprogramowania do organizacji sieci i pracy grupowej. Stosowany jest przez tysiące przedsiębiorstw, także w Polsce, do obsługi infrastruktury IT zarówno w dużych firmach, instytucjach i urzędach, jak i w średnim i małym biznesie.

NOWS zawiera uruchamiane na serwerach SUSE Linux systemy do obsługi sieci (Novell Open Enterprise Server 11), poczty email i pracy grupowej (Novell GroupWise 2012), aplikację do wspomagania pracy zespołowej, prowadzenia projektów i gromadzenia wiedzy (Novell Vibe 3.4), nowatorskie narzędzie do współdzielenia plików, zapewniające dostęp do danych w dowolnym czasie i miejscu z zachowaniem istniejących polityk i procedur bezpiecznego współdzielenia plików (Novell Filr), narzędzia do zarządzania komputerami użytkowników (Novell ZENworks 11), pomocą techniczną (Novell Service Desk 7) i bezpieczeństwem punktów końcowych (Novell ZENworks Endpoint Security Management 11). Stanowi korzystną pod względem funkcjonalnym i cenowym alternatywę dla oprogramowania firmy Microsoft: Windows Server, Exchange Server, SharePoint Server i System Center, a także usług Dropbox, Skydrive czy Google Drive.

NOWS to nie tylko atrakcyjna cena!

Kupującym zestawy NOWS zapewniamy bardzo korzystne licencjonowanie - do wyboru na liczbę użytkowników lub komputerów w firmie (opłacalne np. przy pracy zmianowej). Nie ma żadnych opłat za licencje na serwer. Co więcej, w ramach zakupu naszego oprogramowania wraz z licencją otrzymuje się roczne usługi asysty technicznej. Zyskasz bezpłatny dostęp do szkoleń on-line, wszystkich uaktualnień i nowych wersji produktów, możesz bez limitu zgłaszać ewentualne problemy z instalacją czy konfiguracją systemów.

Poznaj wszystkie komponenty zestawu Novell Open Workgroup Suite

Zobacz, ile można dla firmy zyskać za 1/10 ceny rozwiązań konkurencyjnych!

  • Open Enterprise Server 11 – Najnowsza wersja sieciowego systemu operacyjnego firmy Novell została zbudowana w oparciu o najbardziej zaawansowaną platformę systemu Linux – SUSE Linux Enterprise 11 SP1. Dzięki temu klienci mają zapewnioną elastyczność i ogromne możliwości wyboru sprzętu do obsługi sieci oraz oprogramowania, które można w niej uruchomić. Łącząc ogromne możliwości Linuksa w zastosowaniach korporacyjnych ze specjalizacją w zakresie rozwiązań dla grup roboczych, z których słynie Novell, Open Enterprise Server 11 upraszcza i ułatwia obsługę plików i drukowania w środowisku sieciowym oraz zwiększa produktywność użytkowników. Wielu klientów doceni również możliwość obniżenia kosztów z uwagi na wykorzystanie istniejących zasobów sprzętowych oraz mechanizmów wirtualizacji.
  • Filr – Zapewnia pracownikom stacjonarnym i mobilnym bezpośredni dostęp do używanych przez nich folderów domowych, współdzielonych katalogów sieciowych i plików osobistych – bez względu na używane urządzenie i miejsce pobytu. Umożliwia bardzo łatwe i bezpieczne udostępnianie plików pracownikom firmowym i osobom z poza firmy. Stanowi bezpieczną alternatywę dla usług Dropbox, Skydrive czy Google Drive. Różnica polega na tym, że pliki są przechowywane na serwerach i stacjach w organizacji a dostęp do plików i ich współdzielenie są kontrolowane przez użytkownika i dział IT. Klienci mają prawo do wykorzystywania oprogramowania Filr bez dodatkowych kosztów w okresie objętym opłaconym maintenance dla zestawu oprogramowania NOWS.
  • Novell iPrint Appliance – to serwer wydruków dostarczany w formie gotowej maszyny wirtualnej. Pozwala użytkownikom na drukowanie na dowolnych drukarkach za pomocą swoich komputerów, laptopów (iPrint Desktop) oraz urządzeń mobilnych (iPrint Mobile – wymaga zakupu dodatkowej licencji). Novell iPrint Appliance obsługuje Active Directory i eDirectory. Jest rozwiązaniem skalowalnym umożliwiającym dopasowanie organizacjom dowolnej wielkości. Klienci posiadający pakiet NOWS mają prawo do wykorzystywania oprogramowania iPrint Desktop (wydruk z komuterów) bez dodatkowych kosztów w okresie objętym opłaconym maintenance dla zestawu oprogramowania NOWS. Mogą również zakupić dodatkowe licencje na iPrint Mobile do drukowania z urządzeń mobilnych.
  • SUSE Linux Enterprise Server 11 – system serwerowy będący częścią oprogramowania Open Enterprise Server 11. W ramach NOWS można korzystać z nieograniczonej liczby serwerów SUSE (fizycznych lub wirtualnych w architekturze x86 i x86-64) w celu uruchamiania usług OES dla użytkowników, na których ma się wykupione licencje OES. Na SUSE wolno też uruchamiać inne programy do obsługi, wsparcia i zabezpieczania usług OES lub zarządzania nimi. SUSE nie można jednak wykorzystywać do uruchamiania innych aplikacji lub oprogramowania, np. biznesowych czy HPC.
  • ZENworks 11 Configuration Management (wersja Standard) – zestaw narzędzi do administrowania serwerami i komputerami osobistymi i serwerami z systemami Linux i Windows. Zapewnia zdalną dystrybucję i instalację oprogramowania, inwentaryzację sprzętu oraz oprogramowania, zdalny dostęp i przejmowanie kontroli, odtwarzanie całych stacji i serwerów z obrazów, zarządzanie politykami łącznie z MS GPO.
  • Novell ZENworks Endpoint Security Management – system do zarządzania regułami bezpieczeństwa stacji roboczych, w tym regułami związanymi z wykorzystaniem portów (USB, FireWire) i sieci bezprzewodowych (WiFi, Bluetooth).
  • Novell Service Desk 7 for Incident Management – w pełni zintegrowane narzędzie do zarządzania pomocą techniczną; umożliwia rozwiązywanie, zgłaszanie, śledzenie i zarządzanie zgłoszeniami problemów za pomocą poczty elektronicznej, komputerów kieszonkowych PDA lub wygodnego portalu klienckiego. W ramach pakietu jest licencja na 2 operatorów (osoby obsługujące zgłoszenia).
  • GroupWise 2012 PL – zaawansowane rozwiązanie do komunikacji i pracy grupowej. Dostarcza usługi serwera poczty elektronicznej, wspólnego kalendarza, wspólnych folderów, zadania, obsługa i zarządzanie dokumentami, prosty workflow. GroupWise umożliwia budowę systemów klastrowych oraz obsługę urządzeń mobilnych. System zapewnia dodatkowo dostęp do informacji za pomocą przeglądarki internetowej, komunikację on-line za pomocą zawartego w GroupWise komunikatora (GroupWise Messenger) oraz mechanizm integracji z komunikatorem Skype.
  • Data Synchronizer Mobility Pack – umożliwia bezprzewodową wymianę informacji (poczta, spotkania, zadanie) pomiędzy GroupWise i najszerszą obecnie gamą urządzeń przenośnych i telefonów od różnych producentów.
  • Novell Vibe 3.4 – służy do wspomagania pracy zespołowej i oparty jest na narzędziach webowych, co umożliwienia efektywną współpracę grup pracowników bez względu na miejsce ich przebywania. Tworzenie wirtualnych przestrzeni roboczych dostępnych z poziomu przeglądarki internetowej umożliwia tworzenie sieci społecznościowej w firmie. Pracownicy mogą współdzielić dokumenty, wiedzę, tworzyć blogi firmowe, grupy dyskusyjne. Novell Vibe zwiększa produktywność zespołów, ułatwiając tworzenie, współdzielenie, modyfikowanie i zarządzanie dokumentami i informacją.

Licencjonowanie NOWS

Użytkownik może wybrać dogodny dla siebie sposób zliczania licencji dla zestawu NOWS albo względem liczby użytkowników (konta w usłudze katalogowej) albo względem liczby podłączonych stacji roboczych (może pracować kilka osób na tym samym komputerze). Nie wpływa to na cenę.

Dodatkowo w licencji na zestaw NOWS można bez dodatkowych kosztów wykorzystać dowolną liczbę serwerów Open Enterprise Server dla uruchamiania oprogramowania z zestawu (GroupWise, ZENworks). Nie ma również dodatkowych opłat za oprogramowanie serwerowe GroupWise, czy ZENworks oraz za możliwość budowania i wykorzystywania klastrów. Oznacza to, że nie musimy ponosić dodatkowych kosztów za serwery i  pracę systemu w klastrach. W dowolnym momencie można dodać serwer w  oddziale czy innej lokalizacji bez ponoszenia dodatkowych kosztów na opłaty licencyjne.

Co klient otrzymuje w ramach asysty technicznej (maintenance)?

Asysta techniczna Standard obejmuje:

  • nieograniczoną pomoc techniczną do produktu w trybie 12x5 świadczoną drogą elektroniczną (dostępną 12 godzin dziennie w dni robocze, poniedziałek-piątek w godzinach 8:00-20:00, czas reakcji 4 godziny)
  • bezpłatne poprawki
  • bezpłatne nowe wersje oprogramowania udostępnione w trakcie trwania asysty
  • nieograniczony dostęp do szkoleń z obsługi produktu udostępnionych klientowi na stronach internetowych

Asysta techniczna Priorytet obejmuje:

  • to samo, co w wersji z Standard, z tym że nieograniczona pomoc techniczna do produktu świadczona jest w trybie 24/7 (dostępna codziennie przez całą dobę, czas reakcji 4 godziny oraz 1 godzina w  przypadku zatrzymania serwera).

Dzięki asyście technicznej Klient ma gwarancję otrzymania nielimitowanej pomocy technicznej bezpośrednio od producenta oraz gwarancję posiadania najnowszych i najbardziej zaawansowanych wersji oprogramowania. Asystę techniczną można następnie przedłużać na kolejne roczne lub trzyletnie okresy.